קורס מדריכי טיסה

רישיון מדריך טיסה מוסמך ( Certified flight insructor או בקיצור,CFI), מאפשר לך להכשיר חניכי טיס לקבלת הרישיונות השונים.​

זהו השלב בו אתה, כטייס, מתחיל להעביר מניסיונך לאחרים והופך אותם לטייסים מוסמכים, כאשר היתרון מגיע גם מהצד הכלכלי – מצויד ברישיון מדריך טיס, תוכל להתחיל להרוויח כסף מטיסה יותר מאשר בעבר.

הוצאת רישיון מדריך טיס היא דרך מקובלת מאד בישראל לצבירת שעות טיסה לקראת קבלה לחברות התעופה השונות, בגלל הקצב המהיר בו ניתן לצבור שעות בעבודה זו

הדרישות המקדימות לקבלת הרישיון:

  • על החניך להיות מעל לגיל 18.

  • על החניך לדעת לקרוא, לכתוב ולדבר בשפה האנגלית.

  • יש לעבור בדיקה של רופא תעופתי, המוסמך מטעם הרשות המספק תעודה רפואית מתאימה.

  • על החניך לעבור שבעה מבחני תאוריה בציון מינימלי של 90%:  בנושאים :  עקרונות הדרכה, ידע טכני כללי, מטאורולוגיה, מערכות מטוס, נווטות ותכנית טיסה, חוקה, ותמרוני טיסה .

  • טייס המבקש להוציא רישיון מדריך טיס, חייב להחזיק ברישיון מסחרי ובהגדר מכשירים,  או לחלופין, ברישיון טייס תובלה בנתיבי אויר (ALTP).

מבנה הקורס :

שלב א’ – הטסה בסיסית מצד ימין:

בשלב זה תלמד להטיס את המטוס מצד ימין תוך ביצוע כל התמרונים והניווטים אותם ביצעת בהכנה לרשיון הטייס המסחרי.

שלב ב’ – הדרכה מצד ימין:

בשלב זה תלמד כיצד להדריך את כל סוגי הטיסות שביצעת בשלב א’. תלמד מתודולוגית הדרכה נכונה, דגשים אליהם יש לשים לב, טעויות אופייניות אצל חניכים וכיצד לתקנן וכד’.  

לימודי קרקע:

בקורס לרשיון מדריך הטיס, מושם דגש רב על לימודי הקרקע, עקב הרמה הגבוהה הנדרשת ממדריך במבחני הרשות (רשות התעופה האזרחית).

רמת לימוד מעמיקה תאפיין את לימודי הקרקע, שישתרעו על פני הנושאים הבאים: ידע טכני (מערכות ומבנה מטוס ואווירודינמיקה), מטאורולוגיה, תכנון טיסה, חוקת אויר ומבנה המרחב האווירי, עקרונות ניווט, נהלי קשר ועקרונות הדרכה (הכנת מערכי שיעור, העברת שיעור, ניהול תדריכים ותחקירים ועוד).

אורך הקורס: אורך הקורס הוא תלות ביכולת זמינותו של החניך, לאור ניסיונינו זה לוקח מספר חודשים ,עד שנה וכמובן שיש לעבור במקביל כפי שכבר אמרנו סדרת בחינות עיוניות ברשות התעופה האזרחית.